Einde Nepal. Hallo Thailand, Hallo Jelle!!!! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Sigi Pouwels - WaarBenJij.nu Einde Nepal. Hallo Thailand, Hallo Jelle!!!! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Sigi Pouwels - WaarBenJij.nu

Einde Nepal. Hallo Thailand, Hallo Jelle!!!!

Blijf op de hoogte en volg Sigi

02 Juni 2014 | Thailand, Ko Tao

Daar zit ik dan alweer 2 weken in Thailand! Bijna 4 maanden weg!

De laatste week in Kathmandu de tijd doorgekomen met èèn hele en twee halve dagen aan school werken, 2 dagen bij een ander hotel aan het zwembad gelegen (kom je ineens bij een kei sjiek hotel dat helemaal niet bij mijn beeld past van Nepal, maar wel lekker met de warmte!). En hebben we in de ochtenden de Swayambunath (oftewel de monkey tempel), Durban Square (waar de maagd Kunmari woont, een jong meisje dat symbool staat voor zuiverheid en kracht en er net zo lang blijft tot ze bloed)(hier hadden we ook nog een opstandje met de bewaking. We werden dankzij onze Maya pas gratis naar binnen gelaten. Toen we bij de Kumari stonden werd ons gevraagd om onze tickets en moesten we mee komen om er alsnog een te kpopen terwijl ze bij een loket ons gewoon binnen hadden gelaten!), de Pashupatinath (een tempel die alleen door Hindoes bezocht kan worden. En waar de lijkverbrandingen zijn! Best apart om dit te zien! In NL gebeurt het eigenlijk ook op deze manier alleen zie je het niet en licht de persoon in een kist ipv in doeken gewikkeld.) en de laatste tempel de Bodhnath-tempel (de grootste tempel van Nepal).

Donderdags waren we nog naar een 'stroopwafelfabriek' geweest. Ofja er werd gezegd dat deze er was, dus wij vol enthousiasme daarheen met de man van de 'fabriek' is het gewoon in een kamer bij mensen thuis waar 2 vrouwtjes stroopwafels aan het maken zijn. Ze leken er best wel op, maar de echte Nederandse zijn toch lekkerder!!

Vrijdagochtend nog met de meiden ontbeten en om 11.40 de taxi naar het vliegveld gepakt. Ik kon meteen mijn tas inchecken en doorlopen naar de paspoortcontrole en naar de gate waar ik na 15 minuutjes wachten meteen kon boarden (gelukkig maar want hier is dus echt niks te doen! En een te kleine ruimte met te veel mensen!). In iets minder dan 2 uur naar Dèhli gevlogen waar ik 2 uurtje moest wachten op mijn vlucht naar Bangkok. Om 00.10 was ik in Bangkok. Op zoek naar paspoortcontrole / visa, tas en de uitgang voor een taxi.

De eerste dag in Bangkok uitgezocht hoe ik naar het Noorden, naar Chiang Mai kon komen. Hier ben ik zondagavond met de nachttrein heengegaan. Op een beetje geschud na prima te doen! In Chiang Mai heb ik een 3 daagse trek in de jungle gedaan (totaal maar 8 uurtjes gelopen, maar wel in de hitte van 36 graden dus de warmte training voor de 4daagse ook weer gehad!). Tijdens de trek hebben we geslapen in dorpjes en bamboehutjes. De bouwstijl is anders, maar de manier van leven was voor mij vergelijkbaar met het gastgezin in Nepal. De 2e avond hebben we bij een waterval geslapen en 's avonds een kampvuur onder de rots achter de waterval gemaakt.

In Bangkok heb ik zaterdagavond en zondag met Ramu en zijn vriendin doorgebracht. Ramu is een jongen die uit Nepal komt en op vakantie was in Thailand. Zij zeiden dat ik in het Noorden naar Pai moest gaan. Dit advies opgevolgd en 2 daagjes naar Pai geweest. Dit is echt een aanrader! Een klein vakantiedorpje met een super omgeving! Ik was samen met 3 NL meiden we hebben scooters gehuurd en zijn zelf rond gaan rijden. Wat was dit heerlijk! Mezelf weer kunnen vervoeren ipv van de bussen, taxi's of trein.

Terug in Chiang Mai heb ik een dagtrip gemaakt naar de Golden Triangle. Hier komen Thailand, Laos en Burma bij elkaar. Op de weg ernaartoe naar een witte tempel geweest en naar het dorpje longneck. Hier wonen vrouwen met ringen om hun nekvan 5 kilo zodat ze een langere nek krijgen. Bij de Golden Triangle de Mae Khong river overgestoken naar Laos. Dit land kan ik ook bij mijn lijstje met landen waar ik geweest ben plaatsen ;) haha. Dinsdag heb ik 's ochtends een scooter gehuurd en ben de berg op gescooterd waar de Doi Suthep staat. Een mooi uitzicht over de stad ook al was het een beetje bewolkt. Een beetje jammer dat mijn tocht eindigde met een te erge regenbui! Schuilen onder een boom ging niet hier werd je al nat van! Dus er maar voor gekozen om in de regenbui terug naar beneden te gaan. Ik werd hoe dan ook toch nat. Totaal verzopen als een katje kwam ik terug bij mijn guesthouse. Begin van de avond de nachttrein terug gepakt naar Bangkok.

Wat duurt wachten lang!!! Woensdag was ik om 11.00 bij het hotel en moest ik wachten tot 16.00 om naar het vliegveld te gaan om Jelle op te halen!!! Eventjes bij het zwembad gelegen en gewacht en gewacht. Op het vliegveld ook nog een uur moeten wachte voordat meneer aangelopen kwam!!

Jipppieeee vanaf nu lekker verder met z'n tweetjes!

Donderdag lekker niks gedaan en uitgezocht hoe we naar de eiandjes kunnen gaan. Vrijdagochtend hebben we van 7.00 tot 12.00 een fietstocht door Bangkok gemaakt. ' s avonds naar de Sky Bar geweest, waar op de 64e verdieping een terras was met een prachtig uitzicht over de stad (de film the Hangover is hier opgenomen de drankjes koste veel ste veel!! Achja wel een mooie zonsondergang gezien!) Zaterdag weer om 7.00 op en hebben we een dagtrip gemaakt naar Kanchanaburi waar de brug die gebouwd is tijdens WO2 te zien is die over de rivier de Kwai ligt en deel uit maakt van de spoorweg die gebouwd is tijdens WO2, ook wel dodenspoorlijn genoemd doordat er tijdens de bouw veel westerse krijgsgevangenen zijn overleden. Een treinritje over een stuk spoor van de WO2 bracht ons naar onze lunchplek waarna we een ritje op een olifant hebben gemaakt en naar een waterval zijn geweest.

Zondagoverdag wilde we naar de floating market. Iedereen riep hier iets anders over. Bij de taxiboten ernaar gevraagd en we konden erheen. Dit was oplichterij 1 van de dag. De markt waar we kwamen was niet de echte floating market helaas. Toen we naar het paleis wilden sprak een mannetje ons aan dat alles dicht was tot 15.00. Of we voor 40 baht (1euro) naar de grote buddha wilde en naar nog 2 winkeltjes. Toen we in de tuktuk zaten zei ik nog tegen Jelle, dit is een truc van die mensen maarja. Weer wat tijd vn de dag doorgekomen.

Bij het paleis moesten we te veel entree betalen. Hier hadden we na de ochtend geen zin in en zijn we doorgelopen naar de grote liggende Buddha.

Nu ik dit verslag aan het schrijven ben is het maandagochtend 05.00. We zijn net afgezet door de bus bij de plek waarvandaan om 7.00 de boot naar de eilandjes gaat. Van vandaag tot donderdag 12 juni zullen we ons verplaatsen over de 4 eilandjes, Koh Tao, Ko Phangan, Ko Lanta en Ko Phi Phi. Voor de eilandjes hebben we nog niet echt plannen en zien we wel wat er allemaal op ons pad komt!

Lekker niks doen en genieten!!!

Liefs

Sigi en Jelle


  • 02 Juni 2014 - 18:35

    Annie En Tonnie Stax:

    Stikjaloers zijn we op jullie. Geniet ervan. Elke minuut!!!!!!!!!!!
    Pas goed op jullie zelf.
    Dikke kus.
    Groetjes van Annie en Tonnie

  • 03 Juni 2014 - 19:40

    Joëlle:

    Fijn hé om je schatje weer bij je te hebben.
    En wat een leuke verhalen weer!!
    Geniet er van en tot binnenkort!
    Nog een paar weekjes en dan ben je weer terug in het kikkerlandje!
    Ben blij als wij je ook weer in levendelijve kunnen zien!

    Have fun nog!!

    En we zien jullie foto's en verhalen wel weer tegemoet komen!

    xx je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigi

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 7346

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Thailand en Maleisië

04 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Nepal

Landen bezocht: